måndag 31 maj 2010

The Swell Season


Jaha, då var det dags för mitt första inlägg på vad jag kan tänka mig komma bli en skön musikblogg i "sökarnas" anda.

Jag tänker inte göra någon längre presentation av mig själv, mer än att jag heter någonting i stil med Johan och spenderar åtskilliga timmar och musklick dagligen i det fantastiska programmet spotify.


Jag kommer med jämna mellanrum lägga upp små godbitar som hittas i vad jag skulle vilja kalla en djungel av ljud och oljud.

Jag har svårt att fästa mig för grupper i stort, utan är mer för enskilda låtar då vissa grupper ofta inte levererar hela vägen. (Hur ofta har du inte köpt en skiva för just den låten?)

Mitt första tips kommer från The Swell Season. En grupp jag vet väldigt lite om, man kan säga att ett felklick blev jäkligt rätt när jag letade mig igenom det tillsyns oändliga arkivet av doldisar som är spotify.

Här kommer iaf The Swell Season – Feeling The Pull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar