måndag 15 november 2010

Veckans varning

Veckans varning, en ny punkt i bloggen där vi utfärdar allmän varning och lyfter således ett varningens finger för något speciellt dåligt man har utsatts för i veckan. Det är min stora ära att börja. Om det är något jag hatar över allt annat, ja till och med mer än HammerFall, så är det dåliga och onödiga covers av klassiker av nutida rock/popband.

Jag tänkte varna er om tre speciellt urusla försök till tolkningar, den första är Limp Bizkits cover på The Whos Behind Blue Eyes. Fred Durst outhärdligt nasala röst skriker verkligen i mina öron och att många tror att det är deras egna låt gör mig mörkrädd.

Den andra låten är Green Days cover på Working Class Hero, en av mina absoluta John Lennon favoriter. Inte mycket att säga, de har tagit bort själen från låten, den låter ytlig och intetsägande.

Den sista är kanske inte så mycket en cover som en reimagening då Depeche Mode var med och gjorde om Enjoy the Silence med Linkin Park, men hur som helst låter det verkligen som skräp, fattar inte hur dem kunde tycka att det var en bra idé att göra om den med Linkin Park.

Nu känns det redan mycket bättre när man har fått lättat på hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar